14:23 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دانشگاه شریف

ماهواره امیرکبیر آماده تحویل به وزارت ارتباطات
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحویل ماهواره امیرکبیر به این وزارتخانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما امیدواریم بتوانیم ماهواره امیرکبیر و دانشگاه شریف را به موقع در مدار قرار دهیم تا بتوانیم از ثمره آن‌ها در جامعه بهره‌مند شویم.
پرتاب 4 ماهواره تا سال 1404/تلاش برای استفاده از داده‌های ماهواره "پیام"
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فضایی ایران طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر را از برنامه‌های این سازمان نام برد و گفت: ماهواره‌های "ناهید 1 و 2" و "ایرانست 1 و 2" تا سال 1404 در مدار ژئو قرار خواهند گرفت.
ایجاد کنسرسیومی با حضور ۴ دانشگاه برای ساخت ماهواره سنجشی/امکان ذخیره‌ داده‌های فضایی‌ در کشور
پایگاه خبری راد: در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی در حوزه دستیابی به فناوری‌های فضایی از سوی دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف و علم‌وصنعت ماهواره‌هایی طراحی و ساخته شد، ضمن آنکه به منظور دسترسی کشور به ماهواره‌های سنجشی کنسرسیومی متشکل از محققان دانشگاهی و پژوهشگاهی برای طراحی و ساخت ماهواره پارس-پ ایجادشد.
پرداخت ماهانه ۱ میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان
پایگاه خبری راد: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه در مدارس شهرستان‌های تهران ۹۵۰ هزار دانش آموز داریم که در ۳۳ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند گفت: ماهانه یک میلیارد تومان بابت ایاب و ذهاب دانش آموزانی که مدرسه شان از محل سکونتشان فاصله دارد هزینه می‌کنیم.
آغاز تولید صنعتی نانوعایق صوتی نازک با قابلیت جذب صوت و آب
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو، عایق‌های صوتی جدیدی را وارد بازار کرد که علی‌رغم ضخامت بسیار کم قدرت جذب و افت انتقال صوت و آبگریزی بالایی دارد.
پیش‌شرط‌های بهره‌برداری از ماهواره‌ مخابراتی تا 1404/تدوین طرحی برای توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه ایران برای بهره‌برداری از ماهواره بومی مخابراتی تا سال 1404، گفت: در صورت تداوم برنامه‌های تعریف‌شده در این سازمان و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، توان ساخت ماهواره مخابراتی عملیاتی جهت سرویس‌دهی در مدار GEO و قرار دادن حداقل یک ماهواره مخابراتی بومی تا افق 1404 برای کشور مهیا است.
تدوین طرح مطالعاتی احیای دریاچه بختگان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار تهیه و تدوین طرح مطالعاتی احیای دریاچه بختگان با محوریت دانشگاه شیراز شد و گفت: در صورت ارائه نشدن برنامه ریالی در این باره هزینه نخواهیم کرد.
آغاز ثبت‌نام ششمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور
پایگاه خبری راد: ثبت نام در ششمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه از امروز، اول مرداد ماه آغاز شده و تا 31مردادماه ادامه خواهد داشت.
ثبت‌نام در مسابقه کدنویسی مبهم آغاز شد
پایگاه خبری راد: ثبت نام در مسابقه کد نویسی مبهم (Spaghetti contest) از سوی دانشگاه شریف آغاز شد.
امکان همکاری‌های بین‌المللی درحوزه مهندسی پزشکی فراهم نیست/گلایه از منابع مالی برای تولیدمحصول
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه شریف، محققان این پژوهشکده را به لحاظ داشتن ایده توانمند توصیف کرد و با اعلام این مطلب که مقالات آن‌ها در سطح بین‌المللی مورد پذیرش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: زمانی که می‌خواهیم حاصل تحقیقات را به محصول تبدیل کنیم، نیازمند هزینه و سرمایه هستیم؛ چرا که منابع مالی ما بسیار ضعیف است.
آغاز ثبت‌نام در چهارمین جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه شریف
پایگاه خبری راد: چهارمین جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف، 14 تیرماه امسال برگزار می‌شود.
انتقاد شدید کلانتری از وزارتخانه‌های مسوول در احیای دریاچه ارومیه
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت موضوعی را مصوب می‌کند اما در عمل دستگاه استانی هرچه که خواست انجام می‌دهد. مدیران به شدت عافیت‌طلب شده‌اند و اصلا حاضر نیستند برای یک مساله کوچک اندکی ریسک کنند.
دانشگاه شریف؛ میزبان سومین کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی
پایگاه خبری راد: سومین کنفرانس سیستم‌های نوین مخابراتی با حضور محققان برجسته داخلی و خارجی در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.
 همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE
پایگاه خبری راد: هفتمین همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE (سلامت، ایمنی و محیط زیست)، 15 تا 17 اسفندماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
ماجرای امان‌نامه‌ پیام رسان ها چیست؟
پایگاه خبری راد: اگرچه در شرایط فعلی بسیاری از کسب‌وکارهای مجازی ایرانی توانایی زیرساختی و فنی ارائه خدمات به تمام کاربران اینترنتی را ندارند، اما صرف نظر از این موضوع، اینکه چرا مردم با فیلتر شدن تلگرام به دنبال یافتن جایگزین غیرایرانی برای آن بودند و کمتر سراغ پیام‌رسان داخلی رفتند، شاید علتی بجز حساسیت درباره حریم شخصی نداشته باشد.